onsdag 1 oktober 2014

Uppstartsmöte i London

Så var man här i London, med mina fantastiska kollegor Anna-Karin och Ulrika.

Äntligen fick jag träffa mina nya samarbetspartners och än så länge kan jag säga att jag kunde inte ha fått bättre att jobba med, frågvisa, intresserade och snabba och snälla. Jag har trots allt stått och pratat om Peer-learning och projektet i GANSKA många timmar.

Vi har också varit på CLC och lärt oss mer om program som vi ska använda i projektet.






Några tips;

  • Poplet (för ipads) Mindmapping, brainstormimg
  • Linoit digital anslagstavla som man kan dela och arbeta med samtidigt!!
  • Book creator (ipads)
  • QR-koder för skattjakter mm.
  • I can animate (ipads) Väldigt beroende framkallande!
  • Pix n tell (ipads)
  • Pixlr (online) bildredegering. Kommer att ta ett tag innan jag bemästrar det.
  • Garageband, Audacity och Soundation. Nu handlade det om ljud. Den bästa funkade äst för mig.
  • Postcard FM Gör vykort med ljud. Väldigt roligt!
  • Photostory Say no more
  • Lucid press (online publiseringsverktyg)
  • Imovie och Windows live moviemaker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar